Technicznie o organach, syntezie dźwieku poprzez modelowanie fizyczne

Na rynku istnieją dwa oprogramowania wirtualnych organów piszczałkowych: Hauptwerk i Grandorgue. W GrandOrgue brakuje mi modelu wiatru oraz modelu szafy ekspresyjnej. Te modyfikacje względem sampli dodaje autentyczności. Innym podejściem do syntezy dźwięku jest modelowanie fizyczne.

Viscount na swojej stronie przy technologii Phisis Plus podał trzy artykuły z dziedziny modelowania fizycznego wspartego AI. Pierwszy z artykułów: A Multi-Stage Algorithm for Acoustic Physical Model Parameters Estimation, IEEE/ACM TRANSACTIONS ON AUDIO, SPEECH, AND LANGUAGE PROCESSING, VOL. 27, NO. 8, AUGUST 2019, Leonardo Gabrielli, Stefano Tomassetti, Stefano Squartini , Carlo Zinato, and Stefano Guaiana jest dostępny poprzez Sci Hub. Odnalazłam również portal poświęcony syntezie dźwięku, charakterystyce brzmienia z wykresami w dziedzinie częstotliwości poszczególnym rodziną głosów organowych, czy uproszczonemu opisowi patentu Viscount modelowania fizycznego głosów organowychhttps://colinpykett.org.uk/physical-modelling-viscount-organ-patent.htm (https://colinpykett.org.uk/).

Na tą chwilę dzielę się odkryciem artykułów. Wiele nauki i pracy przede mną. Na tą chwilę model jest bardzo prosty nie odzwierciedlający rzeczywistej piszczałki.

Uproszczony model piszczałki
Rzeczywisty przebieg częstotliwości głosu organowego Pryncipal 8′ – c małe
Wygenerowany dźwięk uproszczonego modelu


Komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *