Trudno pozwolić sobie w zaciszu domowym własnych organów. Należało by dysponować sporym majątkiem i sporą przestrzenią jeśli nie miał by to być pozytyw. Jedynym rozwiązaniem na które mnie stać to GrandOrgue – sampler VPO. Niestety brakuje mi w nim oddawania bardziej rzeczywistego dźwięku. Prawie w ogóle nie wykorzystuje on przetwarzania dźwięku w domenie cyfrowej. Nie zaimplementowano modelu wiatru oraz tłumienia częstotliwości szafy ekspresyjnej. Hauptwerk jako komercyjny dostawca oprogramowania VPO od wielu lat dostarcza takich funkcjonalności.
Mówi się, że potrzeba matką wynalazków. Zaczęłam się zastanawiać jak za pomocą technik syntezy dodać model wiatru oraz model szafy ekspresyjnej. Udało mi się znaleźć skarbnicę wiedzy na ten temat https://www.colinpykett.org.uk/ i inne. W szczególności cenne dla mnie jest odnalezienie opisu technologii syntezy dźwięku poprzez modelowanie fizyczne producenta organów cyfrowych Viscount – uproszczony opis patentu. Zdobyte informacje zostaną wykorzystane do stworzenia oprogramowania opartego o model fizyczny. Jeszcze sporo nauki przede mną. Pierwsze dźwięki powstały w oparciu o syntezę na podstawie modelowania falowodem. Na chwilę obecną są ubogie w harmoniczne, a model fizyczny jest mocno uproszczony.
Dodaj komentarz